איך להחיות עציץ

צמחים פזורים על שולחן

אוי לא. חזרתם הביתה לפרח פחות משמח? אל תיבהלו עדיין! לצמח שלך עדיין יש תקווה לפני שהוא יסיים את חייו. מה אתה יכול לעשות כדי להחיות את הצמח הגוסס שלך? רוב האנשים מניחים מיד שהם צריכים להשקות אותו, אבל מינון נוסף של מים יכול למעשה להזיק לצמח שאינו זקוק לו. במקום זאת, דעו שבריאותו של צמח משתנה אם הוא מקבל יותר מדי או מעט מדי ממשהו. רוב הפתרונות לבעיות הבריאות של הצמח שלך הם תיקונים קלים שמחזירים אותו לאיזון הטבעי שלו. לדוגמה, צמח שמקבל יותר מדי שמש פשוט צריך למצוא בית חדש במקום מוצל יותר. זיהינו את כל הסימנים שעליכם לשים לב אליהם ואת הפתרונות הטובים ביותר לכל בעיה שיכולה להיות לצמח שלכם. כדי לעזור לכם להבין בדיוק מה הצמח שלכם צריך וכיצד להחיות צמח, זיהינו את כל הסימנים שתצטרכו לשים לב אליהם ואת הפתרונות הטובים ביותר לכל בעיה שיכולה להיות לצמח.

השקיית צמח

האם אני יכול להחיות צמח גוסס?

התשובה היא כן! בראש ובראשונה, השורשים של הצמח הגוסס חייבים להיות חיים כדי שיהיה לו סיכוי לחזור לחיים. כמה שורשים בריאים ולבנים אומרים שלצמח יש סיכוי לעשות קאמבק. זה אפילו טוב יותר אם גבעולי הצמח שלך עדיין מראים סימנים של ירוק. כדי להתחיל, קצצו את העלים המתים והחלשים, במיוחד אם רוב השורשים פגומים. זה יגרום לכך שלשורשים יהיה פחות במה לתמוך ויוכלו להתאושש בצורה יעילה יותר. לאחר מכן, חתוך את החלק המת של הגבעולים עד שתראה ירוק. באופן אידיאלי, גבעולים חדשים יצמחו מהגבעולים הגזומים הללו. עכשיו אתם יודעים איך לבדוק את סיכויי הצמח שלך לחיות. המשך לקרוא כדי להכיר סימני אזהרה מסוימים וללמוד את הפרטים להחייאת צמח גוסס. סימנים של צמח גוסס וכיצד לעזור לו להתאושש אם הצמח שלך סובל מיותר מדי מים (עוד על כך בהמשך), עצרו עם הוספת דשן או מזון צמחי לאדמת הצמח שלך עד שהוא יתאושש במלואו. השורשים רגישים וצריכים זמן להחלים. הרחיקו צמחים שניזוקו במים משמש ישירה והשקו קלות עד שהשורשים שלהם מתאוששים. אתה תדע שהוא התאושש במלואו כאשר עלי הצמחים יחזרו לצבע הירוק הרגיל והאדמה לא לחה מדי ולא קשה מדי.


כיצד להבדיל בין צמח מושקה יתר על המידה לבין צמח בחוסר השקייה השקיה לא נכונה היא הרוצח המוביל של צמחי בית. ואם יש לכם מגוון של צמחים בג'ונגל הביתי שלכם, ההבנה אילו טכניקות השקיה עובדות עבור כל צמח יכולה להיות אתגר אמיתי - במיוחד מאחר שתסמינים של השקיית יתר ותת השקיה יכולים להיראות דומים מאוד. הנה כמה דברים כלליים שכדאי להיזהר מהם כדי לקבוע אם ההשקיה שלך זקוקה להתאמות.

כיצד לטפל בצמחים שהושקו יתר על המידה

צמחים עם השקיית יתר דורשים בדרך כלל החלפת אדמה. צמחים שהושקו קצת יותר מידי עלולים להתייבש בתנאים הנכונים (תחשבו על חלל חם ומואר!), אבל אם אתם בכלל חושדים בריקבון שורשים, כנסו לכאן ופעלו לפי ההוראות הפשוטות האלה להחלפת אדמת הצמחים שלכם (וטיפול בריקבון שורשים, אם נחוץ).


סימנים של מחסור בהשקייה:

1. עלים חלשים שנראים חסרי חיים לחלוטין יכולים להיות סימן מחסור במים.


2. אדמה סדוקה מבחוץ של העציץ היא אינדיקטור נוסף לכך שהצמח שלך עשוי להיות במחסור מים. אם אתה שם לב שזה קורה, נסה לקצר את משך הזמן בין השקיה.


3. התייבשות מהירה מדי עשויה לגרום לכך שייתכן שיהיה צורך להזיז מחדש את הצמח שלך. אם העציץ של הצמחים שלך קטן מכדי לתמוך בכמות המים הדרושה לו כדי לשגשג, זה יכול לעכב צמיחה עתידית ולהזיק לצמח שלך בטווח הארוך. שקול לבחון מחדש את הצמח שלך לאחר השנה הראשונה לבעלות.

כדי לשמור על פשטות, השקה את הצמח שלך באותה כמות בכל שבוע - בערך 2 כוסות לצמחים בגובה 2-3 רגל ו-3 כוסות לצמחים בגובה 3-6 רגל. שמור על צמחים מאושרים ובריאים על ידי התבוננות והקשבה למה שהם מנסים לומר לך. וזכרו, כמות המים שהצמחים שלכם צריכים תשתנה בהתאם לעונה ולתנאים בסביבתם.

צמח הסובל מהשקיית יתר

תסמינים של עודף אור שמש על צמחים ביתיים

צמחים מסוימים גדלים בצורה הטובה ביותר בשמש חלקית או בצל. כאשר צמחים חובבי צל נחשפים לשמש מלאה, עלולה להתרחש חריכת עלים או כוויות שמש. שמש חזקה וחום גורמים לפירוק הכלורופיל בעלה. הנזק מופיע כאזורים חיוורים, מולבנים או דהויים. אזורים אלה הופכים בסופו של דבר לחומים ושבירים. התסמינים חמורים יותר כאשר שמש חזקה משולבת עם תנאי אדמה יבשה. ניתן לסווג צמחי פנים לפי דרישות האור שלהם: נמוך, בינוני או גבוה. היבטים חשובים של אור פנימי הם עוצמה, משך ואיכות. עוצמת האור תלויה במרחק של מקור האור מהצמח. האור הבהיר ביותר נמצא בחלון הפונה דרומה, חלון מפרץ או חדר שמש. משך הזמן הוא משך הזמן שהצמח מקבל אור. רוב צמחי הבית הפורחים אדישים למשך הזמן. עם זאת, חלק מצמחי הבית כמו פוינסטיה, קלנצ'ו וקקטוס חג המולד פורחים רק כאשר אורך היום קצר, 11 שעות או פחות. צמחים צריכים תקופה מסוימת של חושך כדי להתפתח כראוי; אז אל תחשוף אותם ליותר מ-16 שעות של אור. תאורה מלאכותית יכולה לשפר את איכות האור שהצמח מקבל. אורכי גל אדום, אדום רחוק וכחול חשובים ביותר להתפתחות הצמח. מקורות אור ליבון פלוס פלורסנט או נורות גידול מחקים בצורה הטובה ביותר את אור השמש הטבעי.

צמח הסובל ממחסור בשמש

סימנים למחסור באור שמש

1. צמח בעל גבעולים ארוכים ודקים עם כמות מועטה של ​​עלים - כשהגבעולים נמתחים כדי לקבל יותר אור, העלים שלו מתפשטים וכתוצאה מכך מראה רזה, שאינו נחמד כמו מראה מלא ושופע. כדי למנוע צמחים רזים, ודא שהם מקבלים כמויות מספיקות של אור.


2. עלים קטנים - סימן לכך שאין מספיק שמש הוא כאשר הצמח שלך מייצר עלים קטנים מהממוצע. אם אתה משווה צמיחה חדשה לעלים שגדלו כשהצמח היה בריא ורואים הבדל משמעותי בגודל, אז קרב את הצמח שלך למקור האור שלו.


3. הצמח נשען - צמחים יעשו מה שהם צריכים כדי לשרוד, והגעה לשמש כדי לקבל מספיק מזון הוא אחד הסימנים שהצמח שלך לחוץ. זה יכול גם להוביל לכך שהצמח נראה הפוך או חד צדדי. כדי להבטיח שהצמח כולו יקבל שפע של שמש, הנח אותו באזור אור בהיר עקיף ותן לו רבע סיבוב בכל פעם שאתה משקה אותו.

צמח הנוטה קדימה

4. האטה בצמיחה או ללא צמיחה בכלל - צמיחת צמחים צריכה להיות ברורה, במיוחד במהלך חודשי האביב והקיץ. אם נראה שהצמח שלך גדל לאט מאוד או לא בכלל, נסה להעביר אותו למקום שמשי יותר. מכיוון שאור הוא מזון לצמחים, שפע אור שווה להרבה צמיחה חזקה ושופעת.


אם אתם מזהים אחד מהתסמינים בצמחים שלך, אז פשוט העבירו אותם למקום עם הרבה יותר שמש לא יהיה הצעד הנכון. רק צמחים הסוגדים לשמש כמו דקלים, קקטוסים וסוקולנטים צריכים להיות באור שמש ישיר. עבור רוב הצמחים האחרים, למעט צמחים חובבי צל כגון שרכים וסחלבים, אור בהיר עקיף עובד בצורה הטובה ביותר. הזזתם למקומות שונים והתבוננות בתוצאות. אם אין לך מקום כדי להכניס את הצמח שלך לתאורה נכונה, נסה להגביה אותו עם אדנית תלויה

צמחים בריאים

מזיקים

להלן כמה תרופות ביתיות למניעת מזיקים:


1. שטפו את העלים של הצמחים במים - הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות בקבוק ספריי שמתיז ברכות מים על העלים מבלי לפגוע בהם. עשו זאת פעם או פעמיים בשבוע. במקרה שאתה מוצא חרקים נדבקים לעלים או לגבעול, שטפו אותם עד שהם נשטפים. אתה יכול גם להשתמש בקיסמים או במברשות שיניים כדי לצחצח חרקים כמו קמח וכנימות שעקשניות מכדי להישטף פשוט במים.


2. השתמשו בחומר הדברה - במקרה שאתה מוצא חרקים שחורים על הצמח שלך, אתם חייב להשיג חומרי הדברה. אם אתם לא רוצה להשתמש בכימיקלים רעילים, אז אתם יכולים להכין קוטל חרקים יעיל בבית באמצעות שמן נים.
איך להכין: מערבבים 4-5 טיפות שמן נים במים של ליטר אחד. מוסיפים טיפה שמפו לתערובת. השתמש בתמיסה זו כדי לרסס על עלים נגועים. החרקים הנוראיים האלה ייעלמו תוך כמה ימים.


3. השתמשו בסודה לשתייה - סודה לשתייה יעילה בהתמודדות עם מחלות פטרייתיות ומזיקים מסוימים על העלים. קל להכין קוטל חרקים ופטריות תוצרת בית באמצעות סודה לשתייה.
איך להכין: קח 1 כף סודה לשתייה ו 1 כף שמן נים. מוסיפים את שניהם בליטר מים אחד. רססו תמיסה זו באזורים הנגועים של הצמח כדי להיפטר ממזיקים.


4. אבקת צ'ילי אדום - אבקת צ'ילי אדום משמשת במקרים של נגיעות חמורות של מזיקים בצמחים. איך להכין: 2 כפות אבקת צ'ילי אדום, 6-7 טיפות חומר ניקוי נוזלי יוצקים עליהם ארבעה ליטר מים. אפשר לתמיסה הזו לשבת על העור שלך למשך הלילה. לאחר מכן, שפכו את התמיסה לבקבוק תרסיס והשפריץ אותה על האזורים הפגועים של הצמח.

צמחים הסובל ממזיקים

אם אתם מרגישים כאילו הצמח שלכם חצה את נקודת האל חזור לאחר שניסיתם להחיות אותו, אתם יכולים לעשות קומפוסט לצמחים שלך כדי לעזור לשמור על הצמח הבא שלך בחיים. זה יכול לקחת בין כמה שבועות לכמה חודשים עד שהצמח שלך יתאושש במלואו, אז היו סבלניים ועקבו מקרוב אחר התקדמות הצמח במהלך תקופה זו!